Allmänna Vilkor

Kawilo Ab , Gift of Nature, Hästnörd & Dressyrbokstaven.

Gift of nature,  Hästnörd och Dressyrbokstaven ligger alla under företaget Kawilo AB

Allmänna villkor


Tillämpning och Konsumentskydd


De här Allmänna villkoren (”Villkoren”) är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Kawilo AB, organisationsnummer 556949-7455 För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i E-handelslagen (SFS 2002:562), Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) samt Dataskyddsförordningen (GDPR) på samtliga köp på www.giftofnature.se.


Personuppgifter

Läs mer om vår behandling av personuppgifter i vår Integritetspolicy

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss.


All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen. 

Kawilo´s kundregister innehåller personuppgifter såsom namn, personnummer, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-nummer. Ändamålet med Kawilo behandling av insamlade personuppgifter är att använda dess för att kunna fullgöra köp samt

möjliggöra riktad marknadsföring per e-post, sms och andra kanaler baserad på dina tidigare inköp eller användning av Kawilo´s samt Gift of natures kanaler.


Klarna kommer att samla personuppgifter om dig i samband med betalning. Klarna är således personuppgiftsansvarig för sådana personuppgifter enligt Klarnas villkor

Kawilo kommer dela med sig av de personuppgifter till fraktbolagen som krävs för att kunna fullfölja och leverera en beställning.

Om det görs en beställning på en vara som skickas direkt från leverantören så kommer Kawilo att skicka över de uppgifter som behövs för att kunna slutföra och fullgöra en beställning från leverantören.

När du använder Chatt och/eller FAQ kan Imbox komma att hantera och lagra de personuppgifter som t.ex. telefonnummer, för- och efternamn, adress, e-post, IP-nummer som du själv uppger för att kunna logga och spara historik från tidigare chattar.

När du som kund väljer och e-posta till Kawilo så kommer din e-postadress samt e-posthistoriken att sparas för att göra det möjligt och lättare kunna följa upp och svara på ett ärende.

Inga uppgifter kommer att säljas vidare till tredje part eller skickas vidare till tredje land.


Allmänt om personuppgiftsbehandlingen

All behandling av personuppgifter sker enligt dataskyddsförordningen. Ansvarig för behandlingen är Kawilo AB.

Vi sparar bara personuppgifter så länge som det är nödvändigt, därefter raderas de. Om uppgifter skulle vara ofullständiga, felaktiga eller irrelevanta har du rätt att begära att de rättas eller raderas. 


Du kan begära ett utdrag på vilka uppgifter som vi har registrerade om dig. För att begära registerutdrag eller rättelse av uppgifter skickar du en skriftlig undertecknad begäran till:

Kawilo Ab

Nytorp 1

64591 Strängnäs


Priser och Avgifter

De priser som anges på www.giftofnature.se anges inklusive mervärdesskatt (moms). Om inte annat anges. Särskilda avgifter tillkommer för fakturaupplägg, paket som beställs mot snabbleverans samt för outlösta paket.


Upprättande av avtal om köp

Gift of Natures varor beställs på www.giftofnature.se eller via vår kundtjänst. Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av Kawilo via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du dessa Villkor. Kawilo ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. På www.giftofnature.se kan avtal endast ingås med kunder med leveransadress i Sverige.


Ångerrätt

Du som konsument har alltid fjorton (14) dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59). Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras.

Du kan också meddela Kawilo AB om frånträdande av köp genom att fylla i och posta Konsumentverkets blankett till Kawilo. Blanketten hittar du här:http://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett. Blanketten skickas sedan till följande adress:

Kawilo Ab

Nytorp 1

64591 Strängnäs


När Ångerrätt inte gäller

Det finns undantag då ångerrätten inte gäller.

Exempel på varor och tjänster där ångerrätten inte gäller:

  • Aktivitet som utförs på en bestämd dag eller under en begränsad tidsperiod, till exempel föreläsning och webinarier.
  • Varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel.
  • Digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium (USB-minne, CD, DVD etc.), till exempel appar, musik och datorprogram som konsumenten streamar eller laddar ned.
  • Digitalt innehåll, till exempel nedladdning av en film, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till påbörjad leverans och att det därigenom inte finns någon ångerrätt.
  • Avtal utanför affärslokaler om det totala beloppet konsumenten ska betala understiger 400 kr.


Ångerrätt i samband med kurs
Du har alltid 14 dagars ångerrätt vid bokning av kurser genom våran hemsida eller per telefon.
Om kurs/tjänst har påbörjats inom 14 dagar har företaget rätt att ta ut en kostnad för den del av kursen som redan har utförts.

Om ångerfristen har löpt ut har du ändå rätt att avboka kursen, men du kan behöva ersätta företaget för kostnader de får på grund av din avbokning. Det kan dels handla om redan utfört arbete, dels inkomstförlust om företaget inte har möjlighet att boka in en ny deltagare. I vissa fall kan du alltså behöva betala för hela kursen även om du avbryter den.


Om du avbokar kursen på grund av omständigheter utanför din kontroll ska du bara behöva betala för arbete företaget redan har behövt göra eller måste göra trots din avbokning.


Trygghetsgaranti. (reklamation av kurs)


Kawilo´s trygghetsgaranti gäller när du:
- Deltagit i hela kursen och varit med på samtliga sessioner.
- Om du i slutet av den sista kursdagen mot förmodan inte är nöjd tar du kontakt med den aktuella kursledaren på plats direkt.


Kawilo´s trygghetsgaranti gäller inte om du:
- Inte har deltagit i hela kursen och därmed varit med på samtliga sessioner.
- Kontaktar oss vid ett senare tillfälle när du redan kommit tillbaka hem efter kursen.


Det du betalat för kursen återbetalas normalt till bankkonto.

Om du väljer att behålla material vid kurs för tex trumma vid ångerätt ger du oss rätten att dra av kostnaden för detta på din återbetalning.
Din feedback är viktig så vi kan ta ställning till om dina synpunkter kommer tas hänsyn till i några av våra framtida kurser.


Betalning

Betalning sker visa bankkort eller förskotsfaktura.


I samarbete med Klarna erbjuder vi även fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på “Slutför köp” godkänner du Kawilo´s allmänna villkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.


Force Majeure

I händelse av omständigheter som står utanför Kawilo skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska Kawilo förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Kawilo rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.


Pris- och Produktinformation

Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Kawilo rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Kawilo inte skyldiga att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.


Omdömen

Genom att lämna omdömen kring produkter eller Kawilo´s tjänster på giftofnature.se eller andra kanaler ger du också Kawilo rätten att publicera dem på giftofnature.se samt i andra kanaler och medier. Kawilo förbehåller sig rätten att inte publicera och/eller ta bort inskickade omdömen.


Övrigt

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekomendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr


Avsluta prenumeration
Vi använder den e-postadress du förser oss med för att skicka information och uppdateringar som angår din beställning, enstaka nyhetsbrev, relaterad produktinformation etc. Om du inte längre vill ta emot sådana meddelanden hittar du information om hur du avslutar prenumerationen i slutet av varje e-postmeddelande.


För frågor kring innebörden av dessa Villkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt eller annat, ta kontakt med Gift of natures kundtjänst.

Kontaktuppgifter till kundtjänst är via epost: kontakt@giftofnature.se eller telefon: 0761722072


Tack för att du tog dig tid att läsa detta.


Senast uppdaterat: 2023-10-16

Ett trevligt bemötande


Vi vill såklart att alla våra kunder ska vara nöjda, så har ni några synpunkter hör gärna va er så att vi kan förbättra oss.